• Home
  • Posts RSS
  • Comments RSS
  • Edit
  • Kajang --> i-City --> Bukit Broga --> Sungai Sendat --> Kajang

    Monday, June 27, 2011
    haloo~suda lame tidak 'update' blog ini nye puun~hehe sikalang suda ada masa nye puun adoi~ hehe dekat berapa lama tak 'update' sebab sibuk memanjang~hari nie 'free' sikit~tu pasal sempat nak bukak post baru nie~sabtu lepas aku dengan membe-membe aku ada buat plan nak pergi buat trip~so0o0~yang pergi dalam 9 orang~sewa la 2 bijik kereta dekat UKM~

    dalam pukul 5 dah setel urusan ambik kereta~kitorang pun gerak sampai sg.besi sebab nak ambik orang lain~cadangan punya la banyak..nak pergi sana la,sini la~last-last kitorang tetap jugak dengan plan asal nak gerak pergi i-City~!!!

    sampai dekat i-City dalam pukul 9  kot~jumpa geng-geng danish pulak~kitorang pun berjalan la dekat situ~pergi tangkap gambar la~main 'fun fair' la~hehe seronok giler~!!! nie ada la sikit gambar yang sempat kitorang ambik kat sana~




    dari kiri atas : napie,abu,alex,danish,fahmi,haziq,aku,fuad
    dari kiri bawah : tanker & pawie



    dari kiri atas : tanker,pawie,haziq,fahmi,abu
    dari kiri bawah : napie,alex,garos



    pokok belampu yang lawa dekat i-City



    sampai pukul berapa kitorang lepak~lepas makan je,danish,haziq harun & pawie dah nak balik dah~kitorang pun sambung perjalanan ke Tasik Shah Alam~nak lepak-lepak kejap,siap 'setting pancing lagi tu~haha tapi tak jadi mancing sebab takde umpan~sekali kereta Myvi budak nie rosak la pulak~adoii~!!!risau jugak la takut ganggu plan~chor siap telepon sepupu dia lagi suruh datang 'repair'~

    rupa-rupa nye garos tak letak gear kat 'park'~!!!patut la tak boleh 'start'~hahaha~aku dah penat giler dah time tu~nasib baik abu ada~dia pulak ambik giliran untuk 'drive' lepas tu~huuu~selamat aku~~nak pengsan jugak la bawak kereta dari petang tu~

    kereta Myvi 'lead' jalan pulak lepas tu dalam pukul 4 pagi~chor & fahmi jamal~kereta aku ,abu yang bawak kan~so0o0~diorang pun berhempas-pulas pulak mencari jalan untuk ke Bukit Broga dekat Semenyih~

    kesian jugak la dekat abu sebab 'drive' sorang-sorang~alex yang jadi co-pilot dah lelap awal dah~ish3~!!!sampai kat kaki Bukit Broga tu da pukul 5 pagi dah~aku bangun-bangun...pelik jugak la~kebun kelapa sawit mana budak-budak nie redah pagi-pagi buta nie~hahaha~aku mengamuk jugak la sebab tak sangka budak-budak nie nak panjat bukit pagi-pagi camnie~aku dah la pakai selipar je yang baru aku beli dekat kedai Bata Sungai Besi~MAMPOS AKU~!!!

    tapi aku panjat jugak la sebab bukan aku sorang je yang panjat pakai selipar~haha budak lain nie pun ada jugak yang tak pakai kasut~kira ok la tu daripada fuad yang awal-awal dah kena tipu dengan garos~giler apa atas Broga tu ada Uptown dengan BOWLING!!!! hahaha kesian dia naik Broga pakai 'smart' siap dengan jeans & jacket lagi tu~

    Bukit Broga nie lebih kurang macam Bukit Besi yang selalu kitorang panjat tu jugak la~yang beza nye~view dia lawa lagi la~cantik sangat~!!!nie aku letak sikit gambar yang sempat kitorang tangkap~ehh~lupa pulak nak bagi kredit dekat FAHMI JAMAL yang bawak kamera & jadi Photographer!!!thanks bro~!!




    view dari Broga!!!lawa giler~!!!



    sampai luka-luka chor nak panjat batu~



    ramai jugak la yang panjat~



    alex yang 'posing' maut giler~!!




    gambar time matahari baru timbul~




    yes!!!kitorang dah tawan Broga~!!!



    chor ambik 'port' baek punyer~!!!



    laluan yang agak curam~



    2008 UPNM dah tawan BROGA~!!!



    buaian yang famous dekat Broga tu~



    riang-ria waktu nak turun~



    kabus tebal giler~!!



    alex buat 'spoil' !!!



    lepas turun tu~dah nak pergi Sungai Sendat lagi~dah plan dengan pijol yang baru balik dari penang,wan,solleh & ammar~kitorang semua nak buat BBQ dekat sana~mandi ramai-ramai~best bro~!!hehe sejuk giler air dekat sana~dah 6 bulan tak pergi~banyak yang berubah~tapi tetap best bro~!!!hohoho





    still lawa lagi~



    tanker dengan gaya 'katak terbang'



    chor,fahmi & tanker



    fahmi buat 'summersault'



    aku pun tak mau kalah maaa~



    giler budak nie~



    sungai sendat best bro !!!!




    time nak hantar kereta tu aku dah penat giler~nasib baik sempat (lewat 30 minit je pun) hehehe~nasib baik kakak sewa kereta tu 'sporting'~kalau tak kena bayar lebih pulak nanti~

    ok~next trip budak nie da plan nak pergi melaka pulak~!!hehe thanks guys sebab bagi sokongan buat trip yang best nie~!!




    0 comments:

    Post a Comment

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...