• Home
  • Posts RSS
  • Comments RSS
  • Edit
  • ~review AKU BUKAN TOMBOY ~

    Thursday, November 17, 2011
    tak pernah lagi aku bersemangat nak tulis review cerita lagi-lagi cerita melayu yang kadang-kadang kurang menarik minat aku nak buat review...setakat tengok & layan boleh laa...tapi semalam aku dengan budak rumah aku ada la pergi ke GSC Alamanda,Putrajaya untuk tengok satu cerita nie.."AKU BUKAN TOMBOY" garapan Shamsul Yusoff yang mula-mula aku rasa menyesal beli tiket sebab start cerita dah mula hambar & slow...tapi semakin lama aku tengok cerita nie mula dapat bawa penonton masuk ke dalam cerita nie...dengan seribu satu perangai..haha it's funny bila tengok lakonan Sam yang boleh tahan hebat...banyak feel tuhh...hehe lakonan yang best di tambah dengan jalan cerita yang memang cantik 'flow' & ada 'feel'...






    adakala kita selalu nilai orang melalui luaran sahaja tapi memang betol macam apa yang kita dapat tengok dalam cerita nie yang walaupun rupa kita seperti TOMBOY tapi sebenarnya ada sudut lembut yang kita dapat lihat dalam diri seseorang tu..walaupun kita nampak seperti lembut tetapi adakala kita ada sudut 'keras' seseorang itu...hehe hanya pendapat aku ajee...bagi aku cerita nie aku boleh bagi  4.5/5 laa hehe..


    cerita nie bagi aku kalau Shamsul buat 2 'ending' pun dia dah untung dah sebab bila habis je cerita nie kita jadi tertanya-tanya tentang 'ending' cerita nie yang Farisha(Scha) pilih Harry(Sam) a


    tau Burn(Shamsul)...cuba bayangkan bila ada 2 'ending'...penonton boleh masuk tengok cerita nie dua kali....UNTUNG LAAA hehehe nie pendapat aku jee...hehe
    aku nampak filem melayu hari nie dah melangkah ke  satu era baru bermula dengan "Jangan Pandang Belakang"...kita pun patut sokong cerita melayu yang ada di pawagam tapi bagi pengarah & penerbit pun jangan la buat cerita setakat 'Melepaskan Batuk di Tangga' sebab bagi peminat yang datang nak tengok cerita yang menarik & berkualiti...tak la membazir beli tiket wayang mahal-mahal kan? hehe apa-apa pun terpulang pada diri masing-masing untuk menilai sebab setiap orang ada pandang masing-masing...




    0 comments:

    Post a Comment

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...