• Home
  • Posts RSS
  • Comments RSS
  • Edit
  • sekali lagi.....♥

    Sunday, July 17, 2011
    hurmmm....petang ahad...best..banyak masa nak rehat...hehe..ok..nak cakap sikit pasal satu movie yang aku baru je abes tengok tadi....sekali lagi...lambat betul aku tengok cerita nie...padahal da lama keluar wayang~ kenapa aku excited sangat nie haha entah la tapi terus aku terpikir nak post entry nie~ aku tersentuh sangat dengan lakonan sam dengan lisa surihani dalam cerita nie~ kerana cinta bermacam-macam halangan diorang sanggup tempuhi~ touching jugak la tengok cite nie~hahaha dah lama tak emo-emo camnie~ tapi seriously~jalan cerita memang nampak laju tapi tiap-taip moment dalam cerita nie sangat menyentuh hati~






    boleh kita bayangkan kalau esok kita dapat tahu yang kita nie ade penyakit yang tak boleh sembuh...macam mana kita nak terangkan pada orang yang kita sayang...sanggup kita nak harungi hidup yang tak pasti kerana takdir pertemuan jodoh & ajal kuasa Allah s.w.t kan?...hidup memang perlu ada dengan cinta...kosong hidup kalau tanpa cinta...cinta dalam hati dan diluahkan melalui kata dan perlakuan...tapi harus di ingat cinta dengan nafsu bukan cinta sejati....


    bagi aku...mungkin sekarang sudah sampai masa untuk aku berfikir secara waras tentang maksud cinta ini...dulu memang aku bukan la orang yang baik sangat pun tapi biasa la kenakalan dalam masa untuk aku menjadi dewasa dan mengenal diri aku yang sebenarnya...setiap cinta ada pengorbanan,tanpa pengorbanan kita tak tahu apa yang perlu kita isi dalam kisah hidup dan perjalanan kembara dalam hidup bersama orang yang kita sayang ini....kebanyakkan mereka hari ini tak tahu menilai cinta yang sebenar...aku akui sebelum ini pun aku tak tahua apa maksud cinta sebenar...just kalau tengok orang lain couple,kita pun nak jugak la...hehehe...tapi aku sedar,sampai bila nak hidup berseronok macam nie...love through life is not an easy jobs....


    sekali lagi...adakah  peluang bagi kita nak ulang masa lampau?betulkan salah silap kita?....tak semua orang dapat peluang macam itu....kalau dapat kita undurkan masa...boleh kita ubah salah silap kita?mungkin tidak kerana manusia tetap sama...."sudah terhantuk baru mengadah"...itu yang kita katakan sebagai pengalaman...pengalaman mematangkan kita... for me...sudah lama diri aku kosong...to choose the right person to share the moment,happiness,through life together is not easy to be decided....salah pilih buruk padah nya...makin meningkat kes-kes penceraian,perebutan anak,buang bayi,dan keruntuhan akhlak.....it's time for me to get into my sense to choose the right things for me...mencari kebahagiaan dunia dan akhirat tugas yang sukar...memimpin,menjaga,memeberi nafkah....banyak tanggungjawab yang perlu kita ambil kira...tapi siapa jodoh aku itu?hehe aku pun tak tahu sebab jodoh kita dah tertulis di Mahfuz Allah s.w.t...dah ada cuma tak ketemu lagi...apa yang perlu hanya berusaha dan bertawakal...usaha kena ada tapi bukan memaksa...kerana cinta paksaan nie tak kemana pun...


    hehehe tugas mencari cinta bermula tapi sape la erk?haha aku pun tak tahu...berserah je la fai~


                                                      
            *selama nie tak pernah aku letak gambar dalam baju service,first time nie~




    0 comments:

    Post a Comment

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...